مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1393 ساعت 17:052015-01-29اجتماعي

جشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی( پیربیته مثال) در قائمشهر برگزار شد


دومین جشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی مازندرانی (پیربیته مثال) در قائمشهر برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگارمهر، محمدرسولی رییس آموزش و پرورش قائمشهر، عصرپنجشنبه درجشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی این برنامه را کار قشنگی دانست که از سال گذشته شروع و امسال باقوت بیشتری درحال اجراست.

رییس آموزش وپرورش قائمشهرهدف ازبرگزاری این جشنواره رایادآوری تجربه های گذشتگان و پیران و آموزش آن به نسل جدید معرفی کرد و افزود: جشنواره هویت بخشی فرهنگ مازندران گویش ها وسنت های اصیل و کهن مازندرانی رایادآوری می کند.

رسولی خاطرنشان کرد: نفوذ و پیدایش مدرنیته نباید موجب فراموش هویت و گذشته افراد شود بلکه بایستی دستاوردهای آن زمان را به نسل جدید معرفی کند.

وی ادامه داد : امروز در تقابل سنت و مدرنیته گرفتار شده ایم و این مسئله موجب شده که نه سنت حفظ شود و نه به مدرنیته توجه شود و این در حالی است که توجه به فرهنگ بومی می تواند به ما در گذر از سنت و رسیدن به مدرنیته کمک کند، بدون اینکه به هیچکدام آسیبی برسد.

رسولی با اشاره به آسیب شناسی استفاده نادرست ازاینترنت و بازیهای رایانه ای در اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اذعان کرد: در گذشته اوقات فراغت فرزندان ما در کنار پدربزرگ و مادربزرگ ها معنی می شد و خانواده ها بایستی این فرهنگ زیبا را دوباره احیا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی( پیربیته مثال) در قائمشهر برگزار شد

جشنواره هویت بخشی فرهنگ بومی( پیربیته مثال) در قائمشهر برگزار شد