مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1393 ساعت 12:552015-01-29پزشكي

زایمان در سن پایین ریسک ابتلا به سرطان پستان را بالا می برد


نخستین قاعدگی در سن پایین، سن ازدواج، به دنیا آوردن فرزند در سن پایین و سیگار کشیدن ریسک ابتلا به سرطان پستان را بالا می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر بهجت کلانتری خاندانی در همایش مبارزه با سرطان در محل خانه شهر کرمان اظهار کرد: هم اکنون ابهاماتی در مورد استاندارد بودن غذاها وجود دارد و با توجه به اینکه سمی که برای محصولات کشاورزی به فروش می رسد بدون نسخه و به وفور یافت می شود، حساسیت ها را بالا برده است.

وی افزود: در کشورهای اروپایی کنترل سم و کود در میادین تره بار انجام می شود از این رو ما هم باید نظارت بر سم فروشی ها را بیشتر کنیم و شاید حساسیت مردم در این زمینه کمک کننده باشد.

کلانتری خاندانی سپس تصریح کرد: یک باور غلط در مورد رابطه تریاک و سرطان وجود دارد که افراد بعد از ابتلا به سرطان به سوی این ماده مخدر می روند تا درد را کمتر احساس کنند.

این متخصص خون و آنکولوژی بیان کرد: غربالگری برای کمک به تشخیص زودهنگام بیماری هاست، از این رو راه هایی برای تشخیص سرطان پستان(ماموگرافی)، سرطان دهانه رحم(پاپ اسمیر) و سرطان روده بزرگ(کولونوسکوپی) وجود دارد.

وی گفت: اوج سرطان پستان در کرمان بین سنین 30 تا 35 سال است، ضمن اینکه نخستین قاعدگی در سن پایین، سن ازدواج، به دنیا آو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زایمان در سن پایین ریسک ابتلا به سرطان پستان را بالا می برد

زایمان در سن پایین ریسک ابتلا به سرطان پستان را بالا می برد