مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1393 ساعت 03:152015-01-28بين الملل

کره شمالی احتمالا در تلاش برای ازسرگیری فعالیت رئاکتور هسته ای خود است


یک مرکز تحقیقات امنیتی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد تصاویر ماهواره ای جدید نشان می دهد کره شمالی ممکن است در تلاش برای ازسرگیری فعالیت یک رئاکتور هسته ای باشد که می توان با استفاده از آن برای ساخت بمب اتم پلوتونیوم تولید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز از واشنگتن ، بررسی های مرکز نظارت کره شمالی دانشگاه جان هاپکینز در واشنگتن نشان داد اکنون خیلی زود است درمورد نشانه های فعالیت دوباره در رئاکتور یونگ بیون ازجمله بخار و آب شدن برف روی پشت بام این رئاکتور به یک نتیجه گیری قطعی دست یافت.

این مرکز اعلام کرد با توجه به آنچه تصاویر ماهواره ای از 24 دسامبر تا 11 ژانویه نشان می دهد می توان گفت یک احتمال این است که کره شمالی ها در مراحل اولیه تلاش برای ازسرگیری فعالیت این رئاکتور پس از یک وقفف تقریبا پنج ماهه در عملیات آن هستند.

با این حال با توجه به اینکه این تاسیسات اخیرا و طی یک دوره چند هفته ای زیر نظر بوده است در حال حاضر خیلی زود است درمورد آن به نتیجه گیری قطعی رسید و اعلام کرد کره شمالی در جهت ازسرگیری فعالیت این رئاکتور گام برداشته زیر ممکن است چنین چیزی وجود نداشته باشد و نشانه های موجود ناشی از بروز برخی مشکلات در این تاسیسات باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره شمالی احتمالا در تلاش برای ازسرگیری فعالیت رئاکتور هسته ای خود است

کره شمالی احتمالا در تلاش برای ازسرگیری فعالیت رئاکتور هسته ای خود است