مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 22:402015-01-28سياسي

از خط قرمز بر قراردادهای سفیدامضا تا پیش بینی 550 میلیارد تومان برای تعاون


در هفته ای که گذشت حوزه کار و تعاون با اخبار تاثیرگذاری همراه بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، از مهمترین اخبار در صدر این هفته خط قرمز مجلس بر قراردادهای سفید امضا و یک ماهه بود.

یکی از تبصره های ماده الحاقی مربوط به قانون کار این بود که قراردادهایی با بیش از 30 روز باید به صورت کتبی و در فرم مخصوص وزارت کار پس از دریافت نظرات تشکل های کارگری و کارفرمایی در چارچوب قوانین و مقررات تهیه شده و در اختیار طرفین قرار گیرد که سرانجام مجلس با تصویب این تبصره، خواست کارگران را لحاظ کرد.

به موجب این اصلاحیه کارفرمایان نیز مکلف شدند به کارگران دارای قرارداد موقت به نسبت مدت کارکرد مزایای قانونی پایان کار به مأخذ هر سال یکماه آخرین مزد پرداخت کنند.

مجلس شورای اسلامی همچنین در جریان رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و تصویب ماده الحاقی 16، وزارت کار را مکلف کرد تا طبق قرارداد سه جانبه، کارگران کارگاه را به مدت شش تا 12 ماه تحت پوشش بیمه بیکاری قرار دهد؛ به این نحو که کارفرمایان به منظور جبران کاهش تولید ناشی از ساختار قدیمی می توانند بر مبنای نوآوری ها و فناوری های جدید و افزایش قدرت رقابت پذیری تولید اصلاح ساختار انجام بدهند و وزارت کار مکلف است طبق قرارداد سه جانبه، کارگران کارگاه را به مدت شش تا دوازده ماه تحت پوشش بیمه بیکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خط قرمز بر قراردادهای سفیدامضا تا پیش بینی 550 میلیارد تومان برای تعاون

از خط قرمز بر قراردادهای سفیدامضا تا پیش بینی 550 میلیارد تومان برای تعاون