مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 21:352015-01-28بين الملل

اتحادیه آفریقا: بحران لیبی با راه حل نظامی حل نمی شود


سران لیبیایی و منطقه ای پس از گفتگوهای تحت هدایت اتحادیه آفریقا در روز چهارشنبه گفتند: پایان مناقشه در لیبی تنها از طریق یک توافق سیاسی دست یافتنی خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه از آدیس آبابا، محمد دیری وزیر امور خارجه لیبی پس از دیدار با گروه تماس بین المللی اتحادیه آفریقا برای لیبی که در آستانه نشست سران اتحادیه آفریقا در روز جمعه گفت: تنها راه پایان دادن به بحران جاری در لیبی یک راهکار سیاسی است.

گروه تماس لیبی که توسط شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا تاسیس شده متشکل از کشورهای منطقه شامل الجزایر، چاد، مصر، نیجر، سودان و تونس به همراه اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و سازمان ملل است.

جاکوب انوه ابن، سخنگوی انکوسازانا دلامینی زوما رییس اتحادیه آفریقا گفت: وضعیت در لیبی بوسیله زور حل نخواهد شد و فقط از طریق یک توافق سیاسی بین خود لیبیایی ها قابل حل است.

اتحادیه آفریقا آماده حمایت از آنها در این راه است.

لیبی به دلیل ناآرامی های پس از سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 وضعیت اسفناکی پیدا کرده و دولتهای رقیب و گروههای شبه نظامی قدرتمند برای کنترل روی شهرها کلیدی این کشور و ذخایر نفتی وسیع لیبی با هم درگیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحادیه آفریقا: بحران لیبی با راه حل نظامی حل نمی شود

اتحادیه آفریقا: بحران لیبی با راه حل نظامی حل نمی شود