مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 18:552015-01-28بين الملل

شین هوا / افخم : ایران به دنبال موافقتنامه نهایی با قدرت های جهان است


مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت اگرچه مذاکرات در مرحله ای دشوار است اما ایران به دنبال موافقتنامه نهایی با قدرت های جهان ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) درباره برنامه هسته ای تهران است.

افخم افزود : همانطور که آقای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در اظهارات اخیر خود اعلام کرده است ، ما خواستار دستیابی هر چه سریعتر به یک موافقتنامه هستیم.

ایران و گروه پنج به اضافه یک یعنی آمریکا ، روسیه ، چین ، انگلیس ، فرانسه و آلمان نوامبر سال 2014 توافق کردند ضرب الاجل تعیین شده خود را برای دستیابی به یک موافقتنامه نهایی برای هفت ماه دیگر تمدید کنند.

این شش قدرت جهان و ایران در تلاش برای دستیابی به موافقتنامه ای سیاسی پیش از پایان ماه مارس و دستیابی به یک موافقتنامه نهایی تا سی ام ژوئن هستند.

افخم در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود تصریح کرد مذاکره کنندگان هسته ای ایران از هر فرصتی برای کاهش اختلاف ها با قدرت های جهان به منظور دستیابی به یک موافقتنامه هسته ای جامع استفاده می کنند.

وی گفت کارشناسان هسته ای ایران همچنین با جدیت روند مذاکرات را دنبال می کنند و این کشور ابتکارهای خود را به منظور دستیابی به این هدف ارائه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شین هوا / افخم : ایران به دنبال موافقتنامه نهایی با قدرت های جهان است

شین هوا / افخم : ایران به دنبال موافقتنامه نهایی با قدرت های جهان است