مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 17:452015-01-28سياسي

مزایای حمل و نقل ریلی در محیط زیست بررسی شد


مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در گزارشی مزایای حمل و نقل ریلی در محیط زیست را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی "خبرگزاری دانشجو" به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز اعلام کرد که حمل و نقل ریلی از جمله شیوه های مرسوم حمل و نقل زمینی است که واجد صرفه های اقتصادی بالا از نظر مصرف انرژی و نیز ایمنی است.

هر چند در گذشته به لحاظ سرعت کم قطارها، بهره گیری از ظرفیت راه آهن، بیشتر به منظور جابجایی کالا و مواد بوده است، اما در سال های اخیر به دلیل گرانی حمل و نقل هوایی، نارسایی شبکه حمل و نقل جاده ای و افزایش سرعت و بهبود امکانات رفاهی قطارها، حمل و نقل ریلی از استقبال بیشتری برخوردار شده است.

حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده ای دارای مزیت های نسبی متعددی از قبیل ظرفیت بالای جابجایی، مصرف کم انرژی، سهم ناچیز در آلودگی محیط زیست و آلودگی صوتی، ضریب ایمنی، رفاه و راحتی بیشتر است.

با مقایسه تولید گازهای آلاینده در دو بخش حمل و نقل ریلی و جاده ای به ازای هر واحد حمل و همچنین با در نظر گرفتن مصرف سوخت گازوییل به این واقعیت می رسیم که آثار آلوده کنندگی و تخریب محیط زیست توسط حمل و نقل ریلی بسیار کمتر از حمل و نقل جاده ای است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایای حمل و نقل ریلی در محیط زیست بررسی شد

مزایای حمل و نقل ریلی در محیط زیست بررسی شد