مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 13:502015-01-28پزشكي

دلفین ها هم عزاداری می کنند!


انسان ها تنها گونه های زیستی نیستند که به خاطر مرگ عزیزانشان عزاداری می کنند، این رفتار در میان بسیاری از پستانداران، از جمله دلفین ها رواج دارد.

- براساس گزارش همشهری به نقل از وایرد، پیش از این رفتارهای دلسوزانه و عزادارانه در میان وال های دندان دار که فرزندانشان را از دست داده اند، راسوهای دریایی، میمون ها، شامپانزه ها و فیل ها مشاهده شده بود.

اکنون محققان در مطالعه ای جدید دریافته اند دلفین های خالدار اقیانوس اطلس که با نام استنلا فرونتالیز شناسایی می شوند نیز برای فرزندان نوزاد خود که به دلایل مختلف می میرند، عزاداری می کنند.

پژوهشگران جانداران دریایی تاکنون در دو مورد عزاداری دلفین های خالدار را برای فرزندان از دست رفته شان به ثبت رسانده اند.

در یکی از موارد، یک قایق ران قایق های توریستی شاهد آن بود که چهار دلفین بالغ جسد بچه دلفینی را روی سرهای خود در نزدیکی سطح آب حمل می کنند، این رفتار برای 30 دقیقه ادامه داشت و پس از آن دلفین ها از آن منطقه دور شدند.

در رویدادی دیگر، خدمه یک کشتی مطالعاتی شاهد حمل جسد یک بچه دلفین توسط دلفینی بالغ بودند که به احتمال زیاد مادر دلفین کوچک تر بوده است.

در هر دو مورد جسد های دلفین ها نشانه ای از فساد در خود نداشتند و این به آن معنی است که دلفین های کوچک به تازگی مرده بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلفین ها هم عزاداری می کنند!

دلفین ها هم عزاداری می کنند!