مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 13:102015-01-28بين الملل

رمان طوطی و اُلیور در آمریکا منتشر شد


رمان طوطی و اُلیور در آمریکا نوشته پیتر کری نویسنده بزرگ استرالیایی با ترجمه ملیحه قدرتی و از سوی نشر شورآفرین منتشر شد.

- "، حاصلِ قریب به دو دهه زندگی پیتر کری در ایالات متحده ، رمان طوطی و اُلیور در آمریکا است که جسته گریخته به رویدادها و وقایع زندگی الکسی دو توکویل که از مهم ترین متفکران و اندیشمندان قرن نوزدهم فرانسه و جهان محسوب می شود می پردازد.

آن طور که کری خود نیز می گوید، توکویل دری را گشود که او توانست به آن ورود پیدا کند: من حال را در گذشته نظاره نمودم؛ دست یافتنی و تجسم برانگیز! پیتر کری نویسنده ی بزرگ استرالیایی، یکی از سه نویسنده­ ای است که تاکنون توانسته دو بار جایزه بوکر را از آن خود کند: بوکر اول در 1988 برای رمان اُسکار و لوسیندا ، و دومین بوکر در 2001 برای رمان سرگذشت واقعی دارودسته ی کِلی .

کری برای رمان طوطی و اُلیور در آمریکا نیز در سال 2010 نامزد نهایی جایزه ی بوکر شد؛ رمانی نو و طنزآمیز، که روایتی تازه از آمریکای اوایل قرن بیستم ارایه می دهد؛ اُلیور؛ بداهه­ یی از زندگی الکسی دو توکویل- کودکی معذب از بازماندگان اشراف انقلاب فرانسه- و طوطی؛ پسری بی­مادر از یک چاپکار دوره گردِ انگلیسی.

آن­ها در دو سوی مختلف از تاریخ به ­دنیا آمده­ اند، اما با این حال زندگی شان به واسطه ی مارکوسِ یکدستِ اسرارآ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمان طوطی و اُلیور در آمریکا منتشر شد

رمان طوطی و اُلیور در آمریکا منتشر شد