مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 08:202015-01-28پزشكي

بابونه؛ شفابخش مشکلات پوستی


یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه مصرف بابونه موجب درمان و بهبود اگزما می شود، اظهار کرد: گیاه بابونه نقش موثری را در تقویت و کنترل عفونت های پوستی ایفا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فاطمه ملکی با اشاره به اینکه عصاره بابونه و فرآورده های دارویی حاوی این گیاه موجب افزایش سرعت ترمیم زخم، کاهش ترشح و خشکی زخم می شوند، گفت: گیاه بابونه مانند کورتون دارای خواص ضد التهاب است با این تفاوت که عوارض آن را ندارد.

این گیاه می تواند برای درمان اگزما و بهبود آن کمک کننده باشد.

این پزشک عمومی با اشاره به اینکه استفاده از گیاه بابونه می تواند در درمان جوش و قرمزی کمک کننده باشد، تصریح کرد: این گیاه می تواند به صورت خوراکی نیز مصرف شود و استفاده آن به صورت لوسیون محافظ خوبی در مقابل عوامل محیطی برای پوست های حساس و شکننده است.

ملکی با اشاره به اینکه گیاه بابونه نقش موثری را در تقویت و کنترل عفونت های پوستی ایفا می کند، اظهار کرد: تنگ شدن و ضد عفونی شدن منافذ پوست از خواص دیگر گیاه بابونه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مخلوط جوش شیرین و ماست پاک کننده بسیار خوبی برای پوست است، خاطرنشان کرد: جوش شیرین دارای خاصیت لایه برداری برای پوست است و می تواند به عنوان پاک کننده ملایم برای پوست نیز استفاده شود اما در صورت حساسیت به این گیاه باید از مصرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بابونه؛ شفابخش مشکلات پوستی

بابونه؛ شفابخش مشکلات پوستی