مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1393 ساعت 01:052015-01-27سياسي

سیداحمد نادروند بازگشت مقاومت به گفتمان دیپلماسی هسته ای


ذهنیت راهبردی غرب مبنی بر اینکه ایران تحت تاثیر فشار تحریم ها ناگزیر به پذیرش میز مذاکراتی شده است، احتمالاً نشئت گرفته از یک طرفه شدن ادبیات غالب دیپلماسی هسته ای در این مقطع از سیاست خارجی بوده است.

- " روزنامه جوان در یادداشت کوتاهی به قلم سیداحمد نادروند نوشت: طی 15 ماه از دیپلماسی جدید هسته ای در کشور که در قالب تعامل مؤثر با جهان نمود یافت، ادبیات و مفاهیمی که عناصر سیاست ها و خط مشی های مذاکراتی را به گروه 1+5 منتقل می نمودند، عمدتاً به گونه ای معناگذاری شدند که گویی مقاومت کاربری نداشته یا اولویتی تعدیل شده یافته است.

شاید همین نگاه به تعاملات هسته ای بود که سبب شکل گیری نوعی ذهنیت آسیب پذیر از ایران یا آمادگی تغییر یا حذف ایران هسته ای از عرصه روابط بین المللی معاصر گردید.

به واقع، ذهنیت راهبردی غرب مبنی بر اینکه ایران تحت تاثیر فشار تحریم ها ناگزیر به پذیرش میز مذاکراتی شده است ، احتمالاً نشئت گرفته از یک طرفه شدن ادبیات غالب دیپلماسی هسته ای در این مقطع از سیاست خارجی بوده است.

علی ای حال، گذر زمان نشان داد که این منظر، کاربری جدی در تأمین مطالبات راستین ملی نداشته و در عمل، طرف های غربی توان ایران را در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری، نادیده انگاشته اند، به طوری که حاضر به پذیرش حقوق و خواسته های مشروع کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیداحمد نادروند بازگشت مقاومت به گفتمان دیپلماسی هسته ای

سیداحمد نادروند بازگشت مقاومت به گفتمان دیپلماسی هسته ای