مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1393 ساعت 23:202015-01-27فناوري

چگونه اپل تلاش های موتورولا را ناکام گذاشت


در حالی که موتورولا در سال 2012 به دنبال عرضه گوشی مجهز به حسگر سازگار با اثرانگشت بود، اپل با اقدامی حیرت انگیز رقیب تجاری خود را ناکام گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری اطلاعات موتورولا قصد داشت گوشی نکسوس 6 خود را همراه با حسگری عرضه کند که با شناسایی اثرانگشت کاربران هم امنیت بیشتری برایشان به ارمغان آورد و هم اجرای بسیاری از نرم افزارها را از همین طریق ممکن کند.

در حالی که موتورولا در تلاش برای افزودن این فناوری به گوشی جدید خود بود، اپل که از موضوع مطلع شده بود با خرید شرکت همکار موتورولا به نام AuthenTec تلاش های این شرکت را ناکام گذاشت.

AuthenTec از جمله شرکت های پیشرو در زمینه ارائه خدمات امنیت بیومتریک بود که در سال 2012 توسط اپل به قیمت 356 میلیون دلار خریداری شد.

با این اقدام پیش دستانه موتورولا دیگر فرصت کافی برای آغاز همکاری با شرکت دیگری به منظور طراحی مجدد این حسگر برای گوشی نکسوس 6 نداشت.

در مقابل اپل توانست گوشی آیفون 5 اس خود را به فناوری یاد شده مجهز کند.

دنیس وودساید مدیر عامل فعلی دراپ باکس که در آن زمان مدیر عامل شرکت موتورولا بود اخیرا در مصاحبه ای با نشریه انگلیسی تلگراف این موضوع را افشا کرده است.

وی افزوده که امکان داشت با چنین اقدامی نکسوس 6 در رقابت با آیفون وضعیت بهتری داشته باشد، اما اپل با خرید شرکت AuthenTec ابت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه اپل تلاش های موتورولا را ناکام گذاشت

چگونه اپل تلاش های موتورولا را ناکام گذاشت