مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1393 ساعت 13:552015-01-27سياسي

آغاز سال جهانی نور در ایران از 12 بهمن ماه


معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که سال 2015 از سوی یونسکو به عنوان سال جهانی نور نام گذاری شده است، گفت: مراسم آغاز سال جهانی نور در ایران در روز 12 بهمن ماه در برج میلاد برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وحید احمدی با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: سازمان یونسکو به منظور افزایش سطح آگاهی جوامع برنامه هایی در حوزه های علمی و فرهنگی برگزار می کند.

در این راستا فرآیند نام گذاری امسال به عنوان سال جهانی نور از سال 2013 در مجمع عمومی سازمان ملل در دستور کار قرار گرفت و طی قطعنامه ای این نام گذاری تصویب شد.

وی علت این نام گذاری را بزرگ داشت یازدهمین قرن ولادت ابن هیثم، دانشمند نام آاور مسلمان دانست و ادامه داد: ابن هیثم جزو دانشمندان برتر جهان در حوزه نور بوده است که سال 2015 نیز به مناسبت بزرگداشت وی به عنوان سال نور نام گذاری شده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت نور در حوزه های کشاورزی، دفاعی، پزشکی، صنایع غذایی و حوزه سلامت خاطر نشان کرد: امروزه نور و لیزر کاربرد های فراوانی در حوزه های آسیب شناسی و درمانی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سال جهانی نور در ایران از 12 بهمن ماه

آغاز سال جهانی نور در ایران از 12 بهمن ماه