مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1393 ساعت 11:572015-01-26اقتصادي

خواب نیمی از ظرفیت کارخانجات نساجی


عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران با اشاره به رکود حاکم بر بازار بسیاری از صنایع، گفت: به نظر می رسد بخش خصوصی باید برای گذر از این مشکلات نقش خود را در اقتصاد پررنگ تر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، علیرضا حائری گفت: مشکلات و رکود در صنعت نساجی موجب مشکلات زیادی شده است به طوری که محصولات نساجی خریدار زیادی ندارد و محصولات در انبارها دپو می شود.

عضو هیات مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران افزود: به فروش نرفتن محصولات به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، موجب شده است که نقدینگی اندک تولیدکنندگان نیز کاهش یابد به طوری که کارخانه های نساجی در حال حاضر با 50 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: همزمان با کاهش خرید محصولات نساجی در داخل، روند صادرات محصولات نیز بسیار مشکل شده و به دلیل مشکلات بانکی، میزان صادرات نیز کاهش یافته است.

به گفته حائری، البته این مشکلات در بسیاری از صنایع دیگر کشور نیز وجود دارد و به طور حتم، بخش خصوصی نمی تواند از بین برنده رکود حاکم بر اقتصاد کشور باشد و در بسیاری از کشورهایی که حتی اقتصاد 100 درصد خصوصی است، باز هم با رکود مواجه می شویم اما نکته آنجاست که مشارکت بیشتر بخش خصوصی، حل بسیاری از مشکلات اقتصادی را آسان تر خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواب نیمی از ظرفیت کارخانجات نساجی

خواب نیمی از ظرفیت کارخانجات نساجی