مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1393 ساعت 11:482015-01-26فرهنگي

مترجم پیشکسوت کشورمان در بهشت سکینه (ع) کرج به خاک سپرده شد


پیکر مترجم پیشکسوت کشورمان مرحوم "کیکاووس جهانداری" امروز پس از تشییع در تهران در بهشت سکینه (ع) کرج به آغوش خاک سپرده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، در مراسم خاکسپاری کیکاووس جهانداری مترجم صاحب نام ادبیات آلمانی و از پژوهشگران مرکز دایره المعارف اسلامی که ظهر دوشنبه در بهشت سکینه کرج (ع) برگزار شد، شماری از نویسندگان، هنرمندان و فرهنگ دوستان کشور و استان البرز حضور داشتند.

مراسم تشییع این مترجم برجسته کشور ساعت 9 صبح امروز دوشنبه از مقابل بیمارستان جم تهران برگزار و پس از تشییع برای خاکسپاری به بهشت سکینه (ع) کرج انتقال داده شد.

استاد کیکاووس جهانداری که دوشب پیش و در سن 91 سالگی درگذشت، مدیر بخش منابع خارجی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی بود.

وی در سال های 1334 تا 1345 در سمت معاونت کتابخانه مجلس فعالیت می کرد و پس از آن تا سال 1357 ریاست این کتابخانه را عهده دار بود.

وی در این سال ها آثار تحقیقی زیادی به ویژه در حوزه تاریخ و ادبیات از زبان آلمانی را به زبان فارسی ترجمه کرد که از آن جمله می توان به ترجمه سفرنامه های اروپایی دوره صفوی و ترجمه آثار مهم ادبیات آلمانی اشاره کرد.

گرگ بیابان (هرمان هسه)، تاریخ ایران و ممالک همجوار آن از زمان اسکندر تا انقراض اشکانیان (آلفرد گوتشمید)، تشکیل دولت ملی در ایران:حکومت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مترجم پیشکسوت کشورمان در بهشت سکینه (ع) کرج به خاک سپرده شد

مترجم پیشکسوت کشورمان در بهشت سکینه (ع) کرج به خاک سپرده شد