مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1393 ساعت 10:172015-01-26اقتصادي

روایت جالب از پرورش اسب در خرمشهر و آبادان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حالا چند سال بعد رسیده ایم به اینجا،این دو برادر اما زخم خورده اند با این حال با تمام نداشته هایشان هنوز سرزنده اند و شاد؛ آبادانی و خرمشهری.

خبرنگار تابناک نه برای روایت زخم های شهر که هنوز پابرجاست،برای کشف رازی به اینجا آمده است؛جایی که اگر گنجینه ثروت ایران است اما معدن و خاستگاه چیزی غیر از این هم است؛گنج پنهانی در اینجا نهفته؛اسب عرب.

انگلیسی ها وقتی رسیدند به اینجا برای اینکه نفت را ایران را از آن خود کنند ،پالایشگاهی بزرگ را در ساختند؛بعد از آن بود که اینجا ویژگی های یک شهر استعماری را به خود گرفت.

شهری با حضور بالای خارجی های شرکت نفتی و کارگران خارجی از فلسطین تا هند – مرزهای استعماری انگلیس – و مردم بومی محلی شرایطی ناهمگون را رقم زده بود.

انگلیسی است دیگر؛هر جا می رود با خود تعلقاتش را نیز می برد از تنیس گرفته تا اسب و گلف.

شاید به همین دلیل است که محله ای در آبادان را لندن دو می گویند.

دهکده بریم ،محله خارجی های آبادان بوده، جایی منحصر به فرد که شیوه ساخت خانه های ویلایی آن و سرسبزی و دیوارهای سبز از جنس شمشاد این کوی را زیباترین و خوش آب و هوا ترین بخش آبادان ساخته است.

امروز اما کوی بریم نیز مانند بسیاری دیگر از جاهای آبادان هنوز به درستی بازسازی نشده و نشانه هایی از زخم جنگ در آن دیده می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت جالب از پرورش اسب در خرمشهر و آبادان

روایت جالب از پرورش اسب در خرمشهر و آبادان