مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1393 ساعت 08:172015-01-26اقتصادي

مشمول غایب، همان سرباز فراری نیست!


هر بار دولت ها با کاهش درآمد مواجه می شوند رو به تامین بودجه از منابع دیگر می آورد و فروش خدمت سربازی - یا هر نام دیگر - نیز یکی از اینهاست.

پس بحث، - تماما بودجه ای است و اگر قیمت نفت 150 دلار به ازای هر بشکه بود هیچ گاه این موضوع مطرح نمی شد! عصر ایران؛ سروش بامداد- یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 94 از تعیین تکلیف این کمیسیون برای سرباز فراری ها و تعیین جریمه 30 میلیون تومانی برای سربازان فراری 30 سال به بالای مجرد خبر داده است.

این خبر فی نفسه مثبت است چون از موافقت کمیسیون با پیشنهاد دولت خبر می دهد و عدد 50 میلیون تومان قبلی هم عجالتا به 30 میلیون تومان کاهش یافته است.

اما در نوع بیان آقای غلامعلی جعفر زاده که این اظهارات به نقل از او اتشار یافته چند ابهام یا کاستی ناخواسته مشاهده می شود و اشاره به برخی از آنها می تواند به اتخاذ تصمیمات درست تر کمک کند:1- آقای جعفر زاده از اصطلاح سربازان فراری استفاده کرده حال آن که مشمول غایب همان سربازفراری نیست.

مشمول غایب کسی است که به سن مشمولیت رسیده و چون متولد 1355 به بعد است، فراخوانده شده اما خود را معرفی نکرده و دفترچه آماده به خدمت دریافت نکرده و طبعا لباس سربازی نیز نپوشیده تا از او به عنوان سرباز یاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشمول غایب، همان سرباز فراری نیست!

مشمول غایب، همان سرباز فراری نیست!