مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1393 ساعت 08:172015-01-26اقتصادي

آیین نامه نحوه تاسیس و اداره موسسات مالی و اعتباری غیردولتی ابلاغ شد


آیین نامه نحوه تاسیس و اداره موسسات مالی و اعتباری غیردولتی که بنا بر قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 باید تا ابتدای سال 88 تصویب و ابلاغ می شد با تصویب هیات وزیران دولت یازدهم برای اجرا ابلاغ شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، بنا بر ماده پنجم قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 بانکهای غیردولتی و مؤسسات مالی و اعتباری و سایر بنگاههای واسطه پولی که قبل و بعد از تصویب این قانون تأسیس شده یا می شوند و بانکهای دولتی که سهام آن ها واگذار می شود صرفاً در قالب شرکتهای سهامی عام و تعاونی سهامی عام، مجاز به فعالیت هستند.

در این بند از قانون فوق شرایط سهامداران موسسات ملی و اعتباری غیردولتی به این صورت تعیین شده بود که سقف مجاز تملک سهام به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای هر شرکت سهامی عام یا تعاونی سهامی عام یا هر مؤسسه و نهاد عمومی غیردولتی ده درصد (10%) و برای اشخاص حقیقی و سایر اشخاص حقوقی پنج درصد (5%) تعیین می شود.

معاملات بیش از سقف های مجاز در این ماده توسط هر یک از اشخاص مذکور باطل و ملغی الأثر است.

افزایش سقف سهم مجاز از طریق ارث نیز مشمول این حکم است و وراث و یا اولیاء قانونی آن ها ملزم به فروش مازاد بر سقف، ظرف مدت دو ماه پس از صدور گواهی حصر وراثت خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین نامه نحوه تاسیس و اداره موسسات مالی و اعتباری غیردولتی ابلاغ شد

آیین نامه نحوه تاسیس و اداره موسسات مالی و اعتباری غیردولتی ابلاغ شد