مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1393 ساعت 05:572015-01-26اقتصادي

مردم فریب تبلیغات فرش های ماشینی را نخورند


رییس اتحادیه صنف فروشندگان فرش ماشینی و موکت تهران از صادات سالانه 80 متر مربع فرش ماشینی خبر داد و گفت: مردم فریب تبلیغات برخی مجتمع های جدیدالتأسیس فرش ماشینی را نخورند چراکه چیزی جز سوء استفاده نیست.

- محمد هادی کمالیان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: سالانه حدود 170 هزار مترمربع فرش در کشور تولید می شود که 90 هزار متر مربع آن مصرف داخلی است و بقیه به کشورهایی مانند چین، کانادا و افغانستان صادر می شود.

وی با بیان اینکه 100 درصد نیاز کشور را فرش ماشینی تولید داخلی تامین می کند، افزود: مخالف واردات نیستیم چون بر اساس نیازسنجی واردات انجام می شود و این به نفع صنعت فرش ماشینی است که تولیدکنندگان داخلی ضعف خود را بدانند و خلأ موجود با واردات پر شود.

صادرات 20 تا 30 درصد تولیدات کشور وی اظهار کرد: حدود 20 تا 30 درصد تولیدات صادر می شود ولی بانک اطلاعاتی در این زمینه نداریم که این اطلاعات را در اختیار فعالان قرار دهد.

کمالیان ادامه داد: در صادرات فرش ماشینی بسته های حمایتی و تشویقی باید به صادرکنندگان داده شود ولی در حال حاضر هیچ سازمانی وجود ندارد که این بانک اطلاعاتی از صادرات فرش ماشینی را داشته باشد و بهتر است دولت در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد که زمینه های صادراتی فرش افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم فریب تبلیغات فرش های ماشینی را نخورند

مردم فریب تبلیغات فرش های ماشینی را نخورند