مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 بهمن 1393 ساعت 00:372015-01-25سياسي

مهدی محمدی چند جمله درباره پیاده روی ژنو


دولت در حال تغییر دادن سنت های دیپلماتیک نظام در تعامل با آمریکاست و عملا خود را درگیر نوعی از روابط با آمریکایی ها کرده که هیچ سنخیتی با تداوم تقابل راهبردی تهران ـ واشنگتن ندارد.

- " مهدی محمدی در وطن امروز نوشت: قدم زدن محمدجواد ظریف و جان کری در ژنو ارزش دیپلماتیک چندانی نداشته و ظریف خود گفته است هدف آنها صرفا رفع خستگی پس از یک مذاکره چندین ساعته بوده است.

در واقع مساله اصلی در اینجا هم دیپلماسی نیست.

دیپلماسی به آن خوبی که آقایان انتظار داشتند و وعده داده بودند پیش نمی رود و حل آن هم با نشستن میسر نشده، با قدم زدن و حتی دویدن هم ممکن نخواهد شد.

اصل مساله این است که دولت آشکارا از خط قرمزی که در زمینه فراتر نبردن تعامل با آمریکا از موضوع هسته ای برای آن ترسیم شده، عبور کرده است.

آنچه اکنون عملا می بینیم این است که وزارت امور خارجه در حال ایجاد زیرساختی از روابط با آمریکاست که چه مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد و چه نرسد، به هم زدن این زیرساخت برای دولت دشوار خواهد بود.

سطحی از گره خوردگی، تعامل مستمر و شخصی شدن روابط میان مقام های وزارت امور خارجه و آمریکایی ها رخ داده که تبعات آن به هیچ وجه به آن سادگی که دولتی ها وعده می دهند قابل کنترل نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهدی محمدی چند جمله درباره پیاده روی ژنو

مهدی محمدی چند جمله درباره پیاده روی ژنو