مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1393 ساعت 23:472015-01-25بين الملل

نشنال اینترست: توافق هسته ای منافع متضاد ایران و آمریکا را تغییر نخواهد داد


یک پایگاه آمریکایی با بررسی مذاکرات هسته ای میان ایران و غرب و منافع ایران و آمریکا در منطقه نوشت که اگر چه 2 طرف باید برای گسترش روابط در آینده تلاش کنند اما دستیابی به توافق، - "، با گذشت 35 سال بحران در روابط ایران میان ایران و آمریکا مذاکرات سنگینی میان 2 کشور درباره توافق هسته ای در جریان است.

کسانی که دید مثبتی دارند معتقدند که دستیابی به موفقیت می تواند به هماهنگی بیشتر در مسایل منطقه ای منجر شود و بیش از هر چیز در مقابله با نیروهای داعش موثر خواهد بود.

منفی نگران هم بر این باورند که منافع متضاد 2 کشور همچنان پیش رو خواهد بود و حتی عمیق تر هم خواهد بود و رقابت و بحران را میان ایران و آمریکا بیشتر خواهد کرد.

در گزارشی که نشنال اینترست در این رابطه منتشر کرده آمده است که در صورتی که ایران و 1+5 بتوانند به توافقی موفقیت آمیز برسند، فرصتی تاریخی برای ارتقای همکاری ها و ارتباطات در فضایی از منافع مشترک از جمله در حریم دریایی و افغانستان به وجود خواهد آمد.

اگر چه همکاری در مبارزه با داعش که به غیر از همکاری در چارچوب نظامی به نظر نمی رسد، نتیجه مثبتی داشته باشد؛ می تواند به اقدامات آمریکا که با همکاری با شرکای عرب صورت می گیرد، لطمه وارد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشنال اینترست: توافق هسته ای منافع متضاد ایران و آمریکا را تغییر نخواهد داد

نشنال اینترست: توافق هسته ای منافع متضاد ایران و آمریکا را تغییر نخواهد داد