مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1393 ساعت 23:472015-01-25پزشكي

توصیه درباره نوزادان بیقرار


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و فوق تخصص گوارش کودکان گفت: از تکان دادن شدید نوزادان پرهیز کنید چون عروق مغزشان نازک است و حرکات آرام بخش افقی می تواند در آرام کردن نوزاد بیقرار موثر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکتر صدیقه امینی رنجبر در پاسخ به این سووال که آیا ممکن است کولیک نوزادان با بیماری های دیگری اشتباه گرفته شود؟ اظهار کرد: به دلیل اینکه در این سن کودکان قدرت بیان ندارند و نمی تواند مشکلات خود را بیان کنند بیشتر با بیقراری عنوان می شود.

وی اضافه کرد: یکی از شایع ترین مشکلاتی که با کولیک کودکان اشتباه گرفته می شود و با دل درد همراه است، آلرژی های گوارشی و عفونت های ادراری است.

وی گفت: گاهی اوقات تنگی لباس کودک یا حتی کش های جوراب نوزاد ممکن است باعث درد در نوزاد و بیقراری او شود.

دکتر امینی رنجبر با تاکید بر اینکه علت اصلی بیقراری و دل درد در نوزاد باید بررسی شود، افزود: مادران باید اضطراب و نگرانی خود را کنار بگذارند چون هر مادری که اضطراب داشته باشد معمولا بچه های آنها از نظر تنش دچار مشکل هستند و بیشتر گریه می کنند.

وی گفت: آنچه در کولیک شیرخواره ای موثر است حرکات گهواره ای است که برای بچه استفاده می کنند و توصیه می کنم از گهواره برای آرام کردن نوزاد استفاده کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه درباره نوزادان بیقرار

توصیه درباره نوزادان بیقرار