مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1393 ساعت 22:472015-01-25اقتصادي

گداهای سمج، گردشگران تاج محل را 7 درصد کاهش دادند


گداهای سمج، گردشگران تاج محل را نزدیک به 7 درصد کاهش دادند.

- "، مشکلات فراوان از جمله افزایش گداهای سمج در اطراف بنای تاریخی تاج محل که باعث شده چهره نامطلوبی را از این بنای تاریخی منطقه در ذهن برخی گردشگران برجا بگذارد، کاهش 7 درصدی مقصد نخست گردشگری هند را در پی داشته است.

بر اساس آمارها تاج محل که در شمال شهر آگرا در منطقه گوجرات و در 400 کیلومتری دهلی نو پایتخت هند واقع شده و در سال 1983 میلادی در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید، در سال 2014 میزبان شش میلیون و 900 هزار گردشگر بود که این رقم در سال 2013 حدود هفت میلیون 400 هزار گردشگر بود که از کاهش هفت درصدی گردشگران مقصد نخست گردشگری هند حکایت دارد که بیشتر آنها از کشورهای اروپایی هستند.

این بنای تاریخی که نمایی از سنگ مرمر سفید دارد و با استفاده از 20 هزار قطعه سنگ مرمر روی سکویی عظیم از مرمر بنا شده ، در قرن هفدهم میلادی به دستور یکی از پادشاهان مغول هند به نام شاه جهان برای اثبات علاقه او به همسرش در مدت 22 سال ساخته شده است.

هند که بیشتر گردشگرانش از کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هستند، در سال 2013 میزبان حدود هشت میلیون گردشگر بود که حاصل آن وارد شدن حدود 23 میلیارد دلار ارز به چرخه اقتصادی این کشور و ایجاد هزاران شغل جدید بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گداهای سمج، گردشگران تاج محل را 7 درصد کاهش دادند

گداهای سمج، گردشگران تاج محل را 7 درصد کاهش دادند