مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 بهمن 1393 ساعت 03:372015-01-25اقتصادي

بازار آشفته سیب زمینی در اردبیل/ قیمت هایی که تنظیم نمی شود


با وجود اینکه استان اردبیل یک پنجم سیب زمینی کشور را تولید می کند، نابسامانی بازارهای داخلی و خارجی این محصول استراتژیک مانع دستیابی فعالان عرصه تولید آن به جایگاه مطلوب شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، در سال زراعی جاری نزدیک به 850 هزار تن سیب زمینی در اردبیل تولید شده است که مطابق اظهارات مسئولان جهاد کشاورزی مصرف داخلی استان نزدیک به 200 هزار تن سیب زمینی خوراکی و بذری است.

مازاد 550 هزار تنی سیب زمینی اردبیل در حالی فروش مطلوبی ندارد که اردبیل نه در استان های دیگر و نه در بازار کشورهای همسایه نتوانسته پیشتازی کند و حتی کیفیت و استاندارد مثال زدنی این محصول نیز جذابیتی برای بازار نداشته است.

در عین حال فروش مطلوب سیب زمینی از وعده های شیرین هر مسئول و نهاد متولی شده است که خواب شیرینی را از سود آفرینی آن برای کشاورز ترسیم کرده اند و در عمل کشاورز مانده است و بازاری با آشفتگی های همیشگی.

ترکیب رویایی ستاد قیمت گذاریوضعیت نامناسب فروش این محصول که از قضا از عواملی است که آب های دشت اردبیل را سر کشیده و آن را به بیلان منفی رسانده موجب شده است طرح های مختلفی برای فروش بهینه آن پیشنهاد شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی مهر ماه امسال بود که از سیب زمینی کاران خواست تا در فروش محصول خود عجله نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار آشفته سیب زمینی در اردبیل/ قیمت هایی که تنظیم نمی شود

بازار آشفته سیب زمینی در اردبیل/ قیمت هایی که تنظیم نمی شود