مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 دی 1393 ساعت 21:572014-12-25پزشكي

دمنوش های گیاهی، نوشیدنی روزهای پراسترس امتحان


روزهای امتحان همواره با استرس و اضطراب همراه است و نوشیدن دم نوش های طبیعی در این روزها بدون ایجاد ضرر و یا زیانی می تواند علاوه بر کاهش این استرس و اضطراب، - با ایجاد آرامش و افزایش تمرکز دانش آموزان به بهبود نتیجه امتحانات آنها نیز کمک کند.

دکتر محمدحسین فرزایی متخصص داروسازی سنتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ی کرمانشاه، با اشاره به عوارض فراوان داروهایی شیمیایی آرامش بخش اظهار کرد: این داروها باعث کاهش تمرکز، کاهش یادگیری، تغییر الگوی خواب و بی کیفیت شدن خواب هم چنین وابستگی دارویی می شود.

وی تصریح کرد: در مقابل فرآورده های طبیعی از جمله دمنوش های حاصل از گیاهان دارویی از یک تعادل فیزیولوژیک برخوردار بوده و نه تنها موجب کاهش تنش ها و استرس های روزانه شده، بلکه در بهبود عملکرد سیستم مغزی از جمله تفکر و حافظه نیز موثر است.

فرزایی در ادامه به معرفی خواص برخی گیاهان دارویی که می توان به صورت دم کرده در زمان استرس و ایام امتحان برای کاهش استرس و اضطراب مصرف کرد، پرداخت.

بادرنجبویه به گفته ی این متخصص داروسازی سنتی، این گیاه دارویی در طب سنتی ایران به عنوان دارویی موثر در درمان اختلالات اعصاب و روان سابقه مصرف طولانی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمنوش های گیاهی، نوشیدنی روزهای پراسترس امتحان

دمنوش های گیاهی، نوشیدنی روزهای پراسترس امتحان