مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 21:222014-12-22فناوري

فناوری جدید خودروساز بزرگ جهان برای حذف کامل تصادف و خودپارکی خودروها


شرکت بی ام و فناوری جدیدی ارائه داده که به طور خودکار تمامی انواع تصادفات را حذف کرده و به خودرو امکان پارک کردن خود در پارکینگ های طبقاتی را می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس فناوری ایسنا، این سیستم مبتنی بر ترمزگرفتن برای اجتناب از تصادفات و همچنین پارک خودکار، به راننده انسانی کمک می کند.

سیستم پارک کردن خودکار این سامانه که دستیار پارک از راه دور Valet نام گرفته، با استفاده از نوعی برنامه نرم افزاری گوشی هوشمند یا ساعت هوشمند عمل می کند و به راننده و مسافران امکان پیاد ه شدن از خودرو در نقطه ای مناسب (مانند آسانسور یا درهای نزدیک) را می دهد تا خودرو نقطه ای را پیدا کرده و خودش را پارک کند.

زمانی که اتومبیل پارک شد، خودش را قفل می کند و منتظر تماسی از سوی مالک می ماند تا بر اساس آن، خود را از حالت پارک خارج کند و به مکانی موردنظر کاربر برود.

این سیستم بدون اتکا به جی پی اس عمل می کند زیرا جی پی اس ها در داخل پارکینگ ها فعال نیستند.

اجتناب از تصادف مبتنی بر حسگر 360 درجه ای است که اطلاعات دریافتی را به یک رایانه ارسال کرده و رایانه نیز خطر تصادف را بر اساس شرایط حاضر محاسبه می کند.

چنانچه سیستم به این نتیجه برسد که تصادف قریب الوقوع است، سرعت خودرو را کند کرده یا آن را در صورت موافقت راننده با این ارزیابی، متوقف می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری جدید خودروساز بزرگ جهان برای حذف کامل تصادف و خودپارکی خودروها

فناوری جدید خودروساز بزرگ جهان برای حذف کامل تصادف و خودپارکی خودروها