مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 20:372014-12-22اقتصادي

آنچه باید درباره کد رهگیری قرداد های مسکن بدانیم


رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: در قرداد های خرید و فروش خانه برای صدور کد رهگیری جدید بایدحتما کد قبلی باطل شود، اما این ساختار برای قردادهای اجاره وجود ندارد و بار حقوقی هر گونه مشکل در زمینه قراردادهای اجاره به عهده مالک است.

- حسام عقبایی رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره صدور کد رهگیری قراردادهای مسکن اظهار کرد: اخذ کد رهگیری اساسا برای کلیه قراردادها اجباری است .

وی تاکید کرد: کلیه قراردادها اعم از خرید و فروش، رهن و اجاره مکلف به صدور کد رهگیری هستند و به هیچ عنوان صدور این کد اختیاری نیست.

وی با بیان این که در این راستا تمام مردم برای قرداد هایشان باید کد رهگیری بگیرند، تصریح کرد: بر اساس ماده 28 قانون نظام امور صنفی در صورت صادر نشدن کد رهگیری برای قراردادها در بنگاه ها ، بر اساس قانون این امر تخلف است و می توان اقدام به پلمپ آن واحد کرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به این که مشاوران املاک حق دریافت مبلغ اضافی علاوه بر حق الزحمه (کمیسیون) برای صدور کد رهگیری ندارند، افزود: شهروندان در صورت بروز هر گونه مشکل در این زمینه می توانند با شماره تلفن 7334 در هر نقطه از کشور که هستند، تماس گیرندو موارد را اطلاع دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید درباره کد رهگیری قرداد های مسکن بدانیم

آنچه باید درباره کد رهگیری قرداد های مسکن بدانیم