مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 15:072014-12-22اقتصادي

3 راهکار عبور از اقتصاد غیرنفتی


یک کارشناس اقتصادی با اشاره به انحراف مسیر و تغییر کارکرد برخی ابزارهای اقتصادی مانند صندوق توسعه ملی، قانون مالیات بر ارزش افزوده و محیط کسب و کار اصلاح فرآیند این مکانیزم ها را از ملزومات کاهش اتکاء اقتصاد به درآمدهای نفتی دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، آسیب پذیری بودجه اقتصاد ایران از نوسانات قیمت نفت بار دیگر رویکرد اساسی کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی را برجسته کرد.

در همین رابطه با حیدر مستخدمین حسینی، در گفت وگو با فارس به تشریح وضعیت موجود تاثیر نفت بر اقتصاد جهانی، رویکرد کشورهای متقاضی نفت به مصرف انرژی و جایگزینی انرژی های تجدیدناپذیر پرداخت.

وی در صحبت های خود که گزیده آن امروز منتشر می شود، با نقد برخی سیاست ها در قبال استفاده از درآمدهای نفتی، به نحوه مدیریت صندوق توسعه ملی پرداخت و گفت: پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی رویکرد درستی نسبت به استفاده از درآمدهای نفتی نیست.

این کارشناس اقتصادی در ادامه به سه تشریح سه راهکار اساسی اصلاح محیط کسب و کار، اصلاح نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و تغییر رویکرد صندوق توسعه ملی برای کاهش اتکاء اقتصاد ایران به نفت و حذف نفت از بودجه پرداخت و گفت: مقرر شد حداقل سالانه 20 درصد از درآمد نفتی کشور به صندوق توسعه ملی واریز شود تا به تدریج اقتصاد غیرنفتی حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 راهکار عبور از اقتصاد غیرنفتی

3 راهکار عبور از اقتصاد غیرنفتی