مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 10:372014-12-22اجتماعي

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی خبر داد صدور 209 هزار شناسنامه مکانیزه در استان مرکزی


از سال 89 و همزمان با اجرای طرح مکانیزه کردن مدارک شناسایی تا کنون 209 هزار شناسنامه مکانیزه در استان مرکزی صادر شده است.

- " از اراک، یزدان خسروی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: طرح مکانیزه کردن شناسنامه ها از سال 1389 در کشور آغاز شده، اما همچنان شناسنامه های قدیمی دارای کاربرد و معتبر هستند.

وی عنوان کرد: شناسنامه های جدید غیر قابل مخدوش کردن است که این فرآیند برای سایر اسناد نیز در گام های بعدی ادامه خواهد یافت.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اضافه کرد: ادارات ثبت احوال به صورت یکپارچه از قرن 19 میلادی در جهان آغاز به کار کردند.

خسروی بیان داشت: در ایران نیز با صدور اولین شناسنامه در سال 1297 هجری شمسی در تهران اداره ثبت احوال فعالیت خود را آغاز و طی 10 سال در تمام استان ها و شهرهای بزرگ دایر و فعال شد.

وی خاطرنشان کرد: اداره ثبت احوال استان نیز در سال 1304 با صدور اولین شناسنامه در اراک آغاز به کار کرد و به تدریج با راه اندازی شعبه ها در دیگر شهرستان های استان نیز فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به پاس قدردانی از پاسداران مرزهای هویتی 3 دی ماه را به عنوان روز ملی ثبت احوال و سوم تا نهم دی ماه را به عنوان هفته ثبت احوال نام گذاری کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی خبر داد صدور 209 هزار شناسنامه مکانیزه در استان مرکزی

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی خبر داد صدور 209 هزار شناسنامه مکانیزه در استان مرکزی