مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 08:572014-12-22اقتصادي

وزیر تعاون : بیشترین حوادث در کارگاههای کمتر از 50 کارگر


وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کاهش حوادث ناشی از حوادث کار را با نظام کارفرمایی ساماندهی می کنیم ، گفت : کارگاه های کمتر از 50 نفر کارگر ، بیشترین حوادث ناشی از کار را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار واحد مرکزی خبر علی ربیعی گفت: حوادث در حین کار رقم قابل توجهی است که نخست در صنعت و بعد ساختمان بود اما اکنون ساختمان رتبه نخست را در زمینه حوادث ناشی از کار دارد.

وی ادامه داد : بخشی از حوادث منجر به فوت می شود و هزینه های حوادث ناشی از کار و زیان آوری مشاغل مسئولان حوزه کار را بر آن داشته است که مدلی را در وزارت کار پیگیری کنند که در این مدل بجای بازرسی های نوبه ای و جریمه به سمت تعامل با نظام کارفرمایی حرکت می کنیم.

ربیعی بخش مهمی از سختی و زیان آوری مشاغل را با استانداردسازی شرایط کار کاهش پذیر دانست و تاکید کرد : مشاغل سخت و زیان آور تهدیدی مستمر برای سلامت کارگران است.

وی اظهار داشت : برخی مشاغل مانند کار در عمق دریا یا کار با اشعه های زیان آور، ماهیتی سخت و زیان آور دارد که باید سختی های بسیاری از مشاغل با استانداردسازی آن ها کاهش یابد.

به گفته ربیعی باید ویژگی مشاغل و سخت و زیان آور تغییر کند و امروز بخش مهمی از سختی و زیان آوری مشاغل را که بار مالی زیادی هم دارد می توان با استانداردسازی کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر تعاون : بیشترین حوادث در کارگاههای کمتر از 50 کارگر

وزیر تعاون : بیشترین حوادث در کارگاههای کمتر از 50 کارگر