مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 08:172014-12-22سياسي

کمترمسئولی امکان وحدت دین و علم، و حوزه و دانشگاه را باور کرده است


بسیاری از خواص نه تنها باور ندارند که دین می تواند متکفل اداره امور زندگی بشر شود، بلکه دین را مزاحم پیشرفت می دانند! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، عضو خبرگان رهبری آفت خواص در جامعه را اعتقاد به سکولاریسم یعنی جدا بودن دین از زندگی دنیوی و اجتماعی دانست و افزود: بسیاری از خواص نه تنها باور ندارند که دین بتواند متکفل اداره امور زندگی بشر شود، بلکه دین را مزاحم پیشرفت می دانند! همان گونه که پیشرفت علم و تکنولوژی بدون پذیرش فرهنگ غرب را ناممکن و محال می دانند.

بر اساس نگاه این ها، حوزه نماد فرهنگ اسلامی است، و دانشگاه نماد علم غربی است که دو مقوله جدا از هم هستند و نمی توانند با هم متحد شوند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در دیدار با جمعی از دانشجویان و اساتید بسیجی استان قم به مناسبت سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: هنوز ابهام هایی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه وجود دارد؛ از جمله این که وحدت به چه معناست و چرا چنین تأکیدی بر وحدت این دو نهاد است؟آیت الله محمد تقی مصباح یزدی اظهار داشت: وجود این ابهام ها از طرفی نشان دهنده این است که موضوع به اندازه ای مهم است که هنوز باید درباره آن بحث کرد تا مراد از آن معلوم شود، و از طرف دیگر نشان می دهد که علی رغم تأکیدات امام راحل (ره) و رهبری معظم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمترمسئولی امکان وحدت دین و علم، و حوزه و دانشگاه را باور کرده است

کمترمسئولی امکان وحدت دین و علم، و حوزه و دانشگاه را باور کرده است