مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 07:372014-12-22سياسي

سودان برگزاری انتخابات سراسری را 11 روز به تعویق انداخت


رییس کمیته انتخابات سودان گفت، انتخابات سراسری این کشور که برای دوم آوریل سال 2015 میلادی تعیین شده بود با 11 روز تاخیر در 13 آوریل برگزار خواهد شد؛ - اقدامی که ظاهرا برای جلوگیری از بی نظمی قانونی در پی یکی از متمم های قانون اساسی صورت گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، عمر حسن البشیر، رییس جمهوری سودان سوم نوامبر سال جاری میلادی متمم قانون اساسی را پیشنهاد داد که براساس آن فرمانداران ایالت ها به جای انتخاب شدن منصوب می شوند.

به تعویق انداختن این انتخابات اجازه می دهد تا سمت های فرمانداری ایالت ها پیش از آغاز دوره جدید ثبت نام در 11 ژانویه سال 2015 میلادی از انتخابات قریب الوقوع حذف شوند.

مختار العاصم، رییس کمیته انتخابات سودان بدون اشاره به این مساله قانون اساسی گفت: این به تعویق افتادن انتخابات برای دلایل بسیار مهمی رخ داده که در روزهای آتی آن ها را اعلام می کنیم.

حزب حاکم کنگره ملی سودان ماه گذشته میلادی عمر حسن البشیر را که به خاطر اتهامات نسل کشی از سوی دادگاه بین المللی کیفری تحت پیگرد است به عنوان نامزد حزب خود برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرد؛ مساله ای که باعث می شود حکومت 25 ساله وی تمدید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان برگزاری انتخابات سراسری را 11 روز به تعویق انداخت

سودان برگزاری انتخابات سراسری را 11 روز به تعویق انداخت