مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 06:522014-12-22سياسي

امام جمعه اهل سنت قروه: وقف مهم ترین مصداق آشکار نیکوکاری و دیگرخواهی است


سنت نیکوی وقف، یکی از مصداق های آشکار نیکوکاری و غیرخواهی است که خیرین آن را بنیان نهاده و در صحنه حیات اجتماعی به ودیعت گذاشته است.

- " از قروه، ماموستا یدالله محمدی صبح امروز در همایش بزرگ وقف و دانشجو  با بیان اینکه یکی از هنرهای اسلام به منظور نفوذ بیشتر در انسان استفاده از خوددوستی است، اظهار داشت: خداوند متعال در آیات مختلف، به انسان عنوان می کند که اگر خودت را دوست داری به انجام واجبات و ترک محرمات همت داشته باش.

وی با بیان اینکه در وقف نیز از بعد خوددوستی انسان استفاده شده است، تصریح کرد:  عضویت در این نهاد که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نهاد ممتاز دینی معرفی شده است، راهی است که در آن نام انسان و مالکیت اموال و دارایی هایش تا ابد تضمین می شود.

به گفته ماموستا محمدی، یکی از ابعاد اجتماعی وقف، نوع دوستی، غیرخواهی و مردم گرایی است که در این بعد بهترین روابط انسانی حاکم می شود و دیوارهای تنگ فردپرستی و بی تفاوتی در خصوص زندگی دیگران فرو می ریزد.

وی افزود: در جامعه اسلامی، همه در قبال دیگر هم نوعان، خود را مسئول دانسته و بهترین مردم، سودمندترین آن ها برای مردم معرفی شده است.

وی با بیان اینکه نکته ظریف اجتماعی وقف این است که چون بهره مندان از منفعت های موقوفات، به طور مستقیم با وقف کننده رو به رو نمی شوند، ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه اهل سنت قروه: وقف مهم ترین مصداق آشکار نیکوکاری و دیگرخواهی است

امام جمعه اهل سنت قروه: وقف مهم ترین مصداق آشکار نیکوکاری و دیگرخواهی است