مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 06:472014-12-22فرهنگي

13 درصد صنایع دستی شناخته شده دنیا در اردبیل فعال است/ غفلت از ظرفیتها


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هم اکنون 13 درصد از مجموع هنرهای دستی شناخته شده دنیا، در این استان فعال بوده و تولید می شود.

- کریم حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به شهره و ظزفیت این استان در زمینه صنایع دستی اضافه کرد: در حال حاضر از 450 هنر دستی شناخته شده در جهان 58 مورد در استان اردبیل وجود دارد.

وی این مهم را نشانگر گستردگی و غنای فرهنگی و اساطیری این منطقه عنوان کرد و افزود: چنین تنوعی در استان اردبیل بی نظیر است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان خلق آثار هنری را برآمده از اسطوره ها، فرهنگ و باورهای مردمان ساکنان یک منطقه دانست و تصریح کرد: در این راستا مهمترین اولویت و برنامه میراث فرهنگی استان احیای هنرهای دستی در مناطق مختلف است.

وی با بیان اینکه تاکنون در این زمینه غفلتهایی وجود داشته است، تاکید کرد که معرفی توان هنری این منطقه باید در سطح ملی و جهانی مورد توجه باشد.

حاجی همچنین با پرداخت به فلسفه هنر بویژه هنر ایرانی و اسلامی اعتقاد داشت که تناسبات اصل اول هنر در آثار ایرانی است.

وی با بیان اینکه واژه هنر ریشه در زبان سانسکریت دارد، عنوان کرد: هنر همان واژه تغییر یافته "سونره" در زبان سانسکریت است که در اندیشه هند باستان ماموریت آن خلق اشیا توام با زیبایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 درصد صنایع دستی شناخته شده دنیا در اردبیل فعال است/ غفلت از ظرفیتها

13 درصد صنایع دستی شناخته شده دنیا در اردبیل فعال است/ غفلت از ظرفیتها