مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1393 ساعت 03:372014-12-22اقتصادي

منشور جدید نرخ سود بانکی


بانک مرکزی مفاد دومین توافق نامه بانک ها بر سر نرخ های سود را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه، نرخ سود برای دو گروه از سپرده های مدت دار، - بر اساس خبری که سایت رسمی بانک مرکزی منتشر کرده است: در نشست مشورتی چهارشنبه 19 آذر 1393 بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها در مورد نرخ های سود سپرده های بانکی توافق به عمل آمد.

در نشست یادشده مدیران عامل بانک های حاضر در جلسه با ابراز نارضایتی از عدم رعایت نرخ سود سپرده های بانکی از سوی برخی بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی و اشاره به تبعات منفی ناشی از این امر، بر لزوم رعایت دقیق ضوابط مربوط تاکید کرده، چند پیشنهاد در مورد نرخ سود سپرده های مختلف مطرح کردند.

پیش از این در روز سوم اردیبهشت ماه نیز، مشابه چنین نشستی با حضور شبکه بانکی و با هماهنگی بانک مرکزی برگزار شده بود و تصمیماتی برای قاعده مند کردن نرخ های سود بانکی در آن نشست اخذ شده بود.

بنابراین، توافق اخیر شبکه بانکی برای هماهنگ کردن و یکسان سازی نرخ های سود، دومین توافقی است که در این زمینه تاکنون بین شبکه بانکی صورت گرفته است.

این در حالی است که بر اساس گزارش ها، توافق پیشین شبکه بانکی بر سر یکسان کردن نرخ های سود، به صورت گسترده ای توسط خود بانک ها و موسسات نقض شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشور جدید نرخ سود بانکی

منشور جدید نرخ سود بانکی