مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1393 ساعت 15:322014-12-21سياسي

تبدیل قدیمی ترین تلگراف خانه ایران به موزه


قدیمی ترین تلگراف خانه ایران درجاسک هرمزگان واقع در شرق کشور معروف به 'تلگرافخانه انگلیسی ها' به موزه نظامی تبدیل می شود.

- قدیمی ترین تلگراف خانه ایران درجاسک هرمزگان واقع در شرق کشور معروف به تلگرافخانه انگلیسی ها به موزه نظامی تبدیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری روزیکشنبه در جریان دیدار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری، این پیشنهاد را به رییس سازمان خود داد که مورد استقبال قرار گرفت.

عباس نوروزی افزود: این ساختمان تاریخی که سال 85 با شماره 16269 به ثبت ملی رسیده، نیازمند نگهداری می باشد که بهتر است به موزه نظامی تبدیل شود.

وی گفت: تلگراف خانه انگلیسی ها یکی از قدیمی ترین تلگراف خانه های ایران است، این بنا به عنوان اولین مرکز تجاری کمپانی هند شرقی در بندر جاسک ساخته شد که بعدها به تلگراف خانه تبدیل شد و به همین نام هم مشهور است.

نوروزی افزود: براساس منابع تاریخی اداره تلگرافخانه در سال 1286 در جاسک تأسیس شد و در سال 1295 دولت انگلیس گارد نظامی کوچکی برای مراقبت از تأسیسات فرستنده تلگراف در جاسک تشکیل داد.

وی گفت: سال بعد، فرماندهی نظامی انگلیس از باسَعیدو، شهری در جزیره قشم ، به جاسک منتقل شد و سال 1309، اداره خطوط تلگراف انگلیس به دولت ایران تحویل داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل قدیمی ترین تلگراف خانه ایران به موزه

تبدیل قدیمی ترین تلگراف خانه ایران به موزه