مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1393 ساعت 10:272014-12-21بين الملل

گزارشگر سازمان ملل خواستار تحقیقات پیرامون نقش انگلیس در شکنجه های سیا شد


گزارشگر سابق سازمان ملل در امور شکنجه از دولت انگلیس خواست پیرامون نقش انگلیس در شکنجه های سیا تحقیق کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل در این باره نوشت، من فرد نوواک مدارکی را بر ملا کرد که بر اساس آن دیگو گارسیا ، منطقه تحت تسلط انگلیس در اقیانوس هند، به عنوان پایگاه نظامی توسط سیا استفاده شده بود.

این مدارک در تضاد کامل با ادعای مقامات دولت ائتلافی انگلیس و حزب کارگر است که پیش از این اطمینان داده بودند این منطقه تنها محلی برای سوخت گیری هواپیماهای سیا بوده که فقط در دو مورد استفاده شده بود.

از سوی دیگر گروه های حقوق بشری بر این باورند که دیگو گارسیا نقش کلیدی در برنامه سیا برای انتقال مظنونان به تروریسم به سایتهای سیاه در اطراف دنیا و خارج از حوزه نظارت قانونی داشته است.

پروفسور من فرد نوواک که در سال های 2004 تا 2010 به عنوان گزارشگر ویژه شکنجه در سازمان ملل خدمت کرده است به هفته نامه آبزرور انتشار گزارش 500 صفحه ای از شکنجه های سیا به معنای نقش اعضای اتحادیه اروپا نیز در این شکنجه ها معلوم خواهد شد.

وی ادامه داد انگلیس هم مانند دیگر کشورهای اروپایی راهی جز روشن کردن نقش خود در برنامه شکنجه های آمریکا ندارد و ادامه داد سنا نیز بالاخره مجبور خواهد بود کلیه 6 هزار صفحه گزارش شکنجه ها را بدون سانسور منتشر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشگر سازمان ملل خواستار تحقیقات پیرامون نقش انگلیس در شکنجه های سیا شد

گزارشگر سازمان ملل خواستار تحقیقات پیرامون نقش انگلیس در شکنجه های سیا شد