مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1393 ساعت 06:422014-12-21پزشكي

ویتامینی که منبع غذایی ندارد


کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: افراد برای جذب ویتامین D مورد نیاز بدن لازم است هفته ای دوبار به میزان 10 تا 20 دقیقه در معرض مستقیم تابش خورشید قرار بگیرند.

- مصطفی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، با بیان اینکه ویتامین D از گروه ویتامین های محلول در چربی است، افزود: منبع غذایی مناسبی برای دریافت این ویتامین وجود ندارد و این ویتامین باید از طریق نور مستقیم خورشید به بدن برسد.

وی با اشاره به مقادیر بسیار کم این ویتامین در لبنیاتی چون شیر و همچنین روغن کبد ماهی که معمولا مصرف عمومی ندارد گفت: اگر فرد برای دریافت این ویتامین تنها به این مواد غذایی اکتفا کند، دچار کمبود این ویتامین می شود، کما اینکه بسیاری از افراد نیز دچار کمبود این ویتامین مهم در بدن هستند.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: توصیه می شود افراد هفته ای دوبار بین 10 تا 20 دقیقه در ساعات بین 10 صبح تا 4 ظهر دست، پا و صورت خود را در معرض نور خورشید قرار دهند تا ویتامین دی لازم و مورد نیاز در بدن تولید شود.

وی در خصوص چگونگی تولید این ویتامین در بدن گفت: زمانی که فرد در معرض نور خورشید قرار می گیرد، کلسترول موجود در پوست بدن طی فرایندی بیوشیمیایی که در کبد و کلیه صورت می گیرد، ویتامین D در بدن ساخته می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویتامینی که منبع غذایی ندارد

ویتامینی که منبع غذایی ندارد