مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1393 ساعت 06:322014-12-21اقتصادي

درآمد 340 میلیارد دلاری ایران از پارس جنوبی/درآمد گاز یقه نفت را گرفت


ارزش گاز و محصولات گازی تولید شده در پالایشگاه های پارس جنوبی در طول 13 سال گذشته تاکنون به حدود 340 میلیارد دلار می رسد که با درآمدهای صادرات نفت (بدون احتساب میعانات گازی) برابری می کند.

- جزییات درآمد 340 میلیارد دلاری ایران از پارس جنوبیبه گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، در شرایط فعلی قیمت هر متر مکعب گاز صادراتی ایران به ترکیه حدود 40 سنت برآورد می شود که با احتساب قیمت گاز صادراتی ارزش گاز تولید و پالایش شده ایران در طول 13 سال گذشته تاکنون از فازهای پارس جنوبی بیش از 230 میلیارد دلار برآورد می شود.

در طول بیش از یک دهه گذشته تاکنون هم ایران بیش از یک میلیارد بشکه میعانات گازی به عنوان یک محصول پرطرفدار و استراتژیک گازی در پالایشگاه های پارس جنوبی تولید و به بازارهای جهانی عرضه کرده است.

بر این اساس با احتساب متوسط قیمت هر بشکه میعانات گازی ایران حدود 100 دلار، در طول حدود 13 سال گذشته تاکنون بیش از 100 میلیارد دلار درآمد از محل تولید و صادرات میعانات گازی نصیب اقتصاد ملی شده است.

از سوی دیگر در صورتی که متوسط قیمت هر تن گوگرد گرانول صادراتی ایران در طول یک دهه گذشته تاکنون حدود 150 دلار باشد و با تولید بیش از دو میلیون و 932 هزار تن گوگرد، کشور از محل تولید و صادرات گوگرد فازهای پارس جنوبی حدود 440 میلیون دلار درآمد کسب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد 340 میلیارد دلاری ایران از پارس جنوبی/درآمد گاز یقه نفت را گرفت

درآمد 340 میلیارد دلاری ایران از پارس جنوبی/درآمد گاز یقه نفت را گرفت