مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1393 ساعت 05:372014-12-21اقتصادي

توسعه پرورش ماهی تیلاپیا نیاز روز کشور/ آبزی میانبر در اقتصاد مقاومتی


طبق گزارش سازمان خواروبار جهانی "فائو" امروزه بیش از یک سوم غذای جهان از طریق تولیدات آبزی تامین می شود، ازهمین رو به نظر می رسد توسعه پرورش ماهی تیلاپیا به عنوان ظرفیتی قابل توجه برای کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، پرورش گونه های سریع الرشد، داشتن هزینه تولید پایین تر نسبت به سایر گونه ها و مقاوم بودن در برابر بیماری ها از اولویت های مدیران شیلاتی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است که در این میان ماهی تیلاپیا به دلیل رشد بالا، داشتن طعم و مزه خوب، اقتصادی بودن پرورش، تراکم پذیری در سیستم های پرورشی، هزینه تولید پایینتر نسبت به سایر گونه های پرورشی آبزیان، نیاز به تعویض آب کم در طول دوره پرورش و دوره رشد کوتاه تر برخلاف پرورش ماهی قزل آلا و سایر گونه های دیگر از اهمیت خاصی برخوردار است.

محمد فرجی یکی از شهروندان اراکی که از ماهی تیلا پیا در سبد غذایی خود استفاده می کند، می گوید: این ماهی از طعم خوبی دارد و خوش خوراک .

استوی از این ماهی به دلیل فیله فاقد استخوان آن و گوشت لذیذ و طبخ آسان به عنوان یک غذای مناسب و با ارزش یاد کرد و افزود: مزیت های اینگونه ماهی نسبت به ماهی های دیگر بیشتر است.

ماهی تیلاپیا و خواستگاه آن در جهانحسن اکبری مدیر شیلات و آبزیان استان می گوید: هم اکنون ماهی تیلاپیا پس از کپور ماهیان دومین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پرورش ماهی تیلاپیا نیاز روز کشور/ آبزی میانبر در اقتصاد مقاومتی

توسعه پرورش ماهی تیلاپیا نیاز روز کشور/ آبزی میانبر در اقتصاد مقاومتی