مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 18:322014-12-20اقتصادي

بحران اقتصادی روسیه بر ترکیه نیز تاثیرگذار بوده است


اتاق صنعت و گردشگری ترکیه روز شنبه اعلام کرد بازرگانان ترک تاثیر بحران اقتصادی روسیه را به ویژه در بخش گردشگری و همچنین تجارت و صادرات احساس کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شین هوا از استانبول ، اتاق صنعت و گردشگری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد صادرکنندگان در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

واحد پول روسیه ( روبل ) بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داده و این مسئله باعث کاهش شدید قدرت خرید روس ها شده است.

نمایندگان انجمن صادرکنندگان سبزیجات و میوه های تازه ترکیه از دولت درخواست کردند اقدامات پیشگیرانه لازم را برای جبران خسارات صادرکنندگان ترک انجام دهد.

صالح چاکی رییس انجمن صادرکنندگان سبزیجات و میوه های تازه ترکیه در مصاحبه با شین هوا گفت امید صادرکنندگان ترک در کسب درآمد از بخش صادرات به روسیه به شدت کاهش یافته است.

وی افزود تحریم اتحادیه اروپا در زمینه فروش میوه ها و سبزیجات تازه علیه روسیه باعث شده است روسیه در زمینه تامین نیاز خود در این زمینه از ترکیه روی برگرداند.

چاکی تصریح کرد نمایندگان این انجمن همچنین تاکید دارند تحریم اتحادیه اروپا علیه روسیه باعث شده است کشورهای اروپایی محصولات خود را در منطقه اتحادیه اروپا بفروشند و این مسئله نیز به تجارت ترکیه در بازار اتحادیه اروپا آسیب وارد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران اقتصادی روسیه بر ترکیه نیز تاثیرگذار بوده است

بحران اقتصادی روسیه بر ترکیه نیز تاثیرگذار بوده است