مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 12:022014-12-20سياسي

ناگفته هایی درباره دخل و خرج امام حسن (ع)


یک عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) العالمیه گفت: به طور معمول کمتر در خصوص زندگی زمینی و مادی ائمه معصومین (ع) سخن به میان آمده و حتی در بین منابع اهل سنت و شیعه نیز کمتر به این مساله و اینکه چگونه اهل بیت (ع) زندگی می کرده یا چه هزینه هایی داشته اند، - پرداخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نعت الله صفری فروشانی در گفت وگو با شبستان با بیان این مطلب افزود: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که ائمه معصومین (ع) در میان عامه مردم همچون شهروندی عادی زندگی کرده و مشکلات آنها را از نزدیک درک و لمس می کردند.

مشاور پژوهشی رییس جامعه الزهرا (س) درباره سبک زندگی اقتصادی امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: درآمد آن حضرت از چند طریق بود: موقوفات پیامبر (ص)، موقوفات امام علی (ع) و موقوفات یا صدقات حضرت فاطمه (ص)، البته نه به معنای صدقه ای که در عرف متداول و رایج است.

وی توضیح داد: پیش از آن باید باید دانست که پیامبر (ص) اموالی در اختیار داشتند که بخشی از آن متعلق به حکومت بود و بخشی شخصی.

پیامبر (ص) این اموال را وقف کرده بود و متولی آنها را خاندان خود قرار داده بود که در زمان امام حسن (ع)، متولی این اموال، آن امام همام بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته هایی درباره دخل و خرج امام حسن (ع)

ناگفته هایی درباره دخل و خرج امام حسن (ع)