مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 09:322014-12-20سياسي

امام جمعه یاسوج: امانت داری در موقوفات فرهنگ وقف را ارتقاء می بخشد


امام جمعه یاسوج رعایت اصل امانت داری در موقوفات را از عوامل موثر در افزایش موقوفات عنوان کرد و گفت: وقف باید فراگیر باشد و تنها به هفته وقف اکتفا نکنیم.

- " از یاسوج، آیت الله سید علی اصغر حسینی ظهر امروز در دیدار با کارکنان اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت رحلت نبی مکرم اسلام(ص) اظهار کرد: موقوفات در تمامی ادیان الهی وجود داشت و در اسلام پررنگ تر، عمیق تر و فراوان تر است.

امام جمعه یاسوج با تبریک آغاز هفته وقف به تمامی دست اندرکاران و متولیان اجرایی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم فرهنگ وقف در جامعه را نهادینه کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه در کهگیلویه و بویراحمد مطمعنا موقوفاتی بوده و این استان از کشور نیز مستثنی نبود، گفت: از گذشته های دور موقوفاتی در استان بود که به هدر رفت.

وی با بیان این مثال که با گذشت زمان مثلا در گذشته مدرسه خان موقوفات داشت ولی الان ندارد و به نوعی موقوفات خراب شدند، گفت: باید اسناد موقوفاتی که از گذشته تاکنون بودند و الان خراب شدند مشخص و دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

 در ایران به تبعیت از معصومین خصوصا شیعیان موقوفات زیادی وجود داشت.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه هر مالی لایق وقف شدن و آثار خیر نیست، گفت: باید اموالی وقف شوند که درآمد شرعی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه یاسوج: امانت داری در موقوفات فرهنگ وقف را ارتقاء می بخشد

امام جمعه یاسوج: امانت داری در موقوفات فرهنگ وقف را ارتقاء می بخشد