مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1393 ساعت 07:572014-12-20پزشكي

فارس گزارش می دهد اجرای طرح آبشاری راهکاری برای پیشگیری از تب مالت در آبیک


طرح آبشاری تب مالت در راستای ارتقای آگاه سازی مردم شهرستان آبیک در زمینه پیشگیری از این بیماری، از سوی مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در حال اجراست.

- " از آبیک، بیماری تب مالت یا بروسلوز به عنوان یکی از مهم ترین بیماری های مشترک انسان و دام محسوب می شود.

بیماری تب مالت به علت سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر، عقیمی، نازایی و از دست دادن ارزش های اقتصادی دام های مبتلا و نیز به علت ابتلای انسان به بیماری تب مالت، همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه بوده است.

عفونت باکتریایی تب مالت، اعضای خون ساز بدن از جمله مغز استخوان ، گره های لنفاوی، کبد و طحال را متأثر می سازد، دوره نهفتگی آن ممکن است بین پنج تا 60 روز یا حتی چندین ماه باشد و بر دو نوع حاد و مزمن است.

رییس مرکز بهداشت و درمان شهرستان آبیک در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: تب مالت جزء بیماری های مشترک بین انسان و دام است که از طریق دام آلوده به انسان منتقل می شود و از علائم آن در حیوانات سقط جنین است.

محمد بابایی شایع ترین و اصلی ترین راه انتقال بیماری تب مالت به انسان را از طریق فرآورده های لبنی آلوده عنوان کرد و افزود: دست زدن به امحا و احشای دام آلوده در صورت وجود بریدگی و خراش بر پوست انسان، سبب انتقال بیماری می شود اما اگر دستکش، چکمه و عی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد اجرای طرح آبشاری راهکاری برای پیشگیری از تب مالت در آبیک

فارس گزارش می دهد اجرای طرح آبشاری راهکاری برای پیشگیری از تب مالت در آبیک