مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 20:522014-12-19سياسي

شهردار لمزان خبر داد رونمایی از نخستین نماد شهری لمزان


شهردار لمزان از رونمایی از نخستین نماد شهری در این شهر که تلفیقی از بادگیر و کتاب است، خبر داد.

- " از بندرلنگه، محمد اسفندمر شامگاه جمعه در نشستی خبری از به بهره برداری رسیدن اولین نماد شهر لمزان با تکیه بر فرهنگ مردم خبر داد و در این خصوص اظهار کرد: مردم فرهنگ دوست این شهر با داشته های فرهنگی غنی ایجاد نمادهای فرهنگی را به عنوان یک مطالبه جدی از مسئولین شهری درخواست کرده بودند.

وی افزود: یکی از پروژه های مهمی که شهرداری لمزان از ابتدای تاسیس در برنامه خود گنجاند اصلاح میادین شهر بود که هر کدام در مکانی مناسب جانمایی شده است.

شهردار لمزان در ادامه گفت: از آنجایی که این میدان به نام فرهنگ مزین است سعی شد نماد فرهنگی مناسبی در این مکان طراحی و ساخته شود.

اسفندمر ادامه داد: بادگیر نمادی از جریان زندگی در میان مردمان جنوب بوده و به جای سیستم های صنعتی سرمایشی کنونی عمل می کرده است و مردم با این بادگیرها خاطرات زیادی دارند لذا در این نماد از بادگیر به عنوان سازه اصلی استفاده شده و در اطراف آن کتاب به عنوان علاقه مردم به علم اندوزی و چهار ساعت که راهنمای مردم در وقت شناسی بوده در نظر گرفته شده است.

شهردار لمزان زمان آغاز این پروژه را از ابتدای مهر ماه عنوان کرد و گفت: مهر ماه یادآور فرهنگ و علم آموزی است لذا این میدان با نماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهردار لمزان خبر داد رونمایی از نخستین نماد شهری لمزان

شهردار لمزان خبر داد رونمایی از نخستین نماد شهری لمزان