مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 19:072014-12-19اقتصادي

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس: 6 هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی وصول شد


دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون 6 هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی وصول شده و پیش بینی می کنیم تا آخر آذر ماه امسال این رقم به بیش از 15 هزار میلیارد تومان برسد.

- " از اردبیل، مصطفی افضلی فرد امشب در جلسه پرسش و پاسخ جمعی از اهالی این شهر در اردبیل اظهار کرد: اینکه بانک ها تصمیم گرفته اند با نرخ سود بین 22 تا 35 درصد تسهیلاتشان را پرداخت کنند عقلانی و منطقی به نظر نمی رسد و باید بانک ها در این شیوه خود تغییر روش داده و هیچ شایسته نیست که صندوق توسعه ملی نیز با نرخ سود 22 درصد بخواهد برای تولیدکنندگان تسهیلات پرداخت کند.

وی با اشاره به معوقات بانکی و تبانی های انجام شده در عدم سپردن وثیقه گفت: در کشور 85 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد که بخشی از آنها به دلیل تبانی انجام شده در ارزیابی غلط وثیقه ها امکان بازپرداخت ندارد، چراکه به عنوان نمونه در ارزیابی یک واحد مسکونی به ارزش 5 میلیارد تومان آن را 50 میلیارد تومان محاسبه کرده اند.

افضلی فرد افزود: با این فرآیند امکان ندارد دریافت کننده تسهیلات بخواهد بازپردختی را انجام دهد و در این تبانی منابع بانک ها و حتی بیت المال دچار خسارت شده است.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از نظام بانکی در پیش بینی سود بالاتر از مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: باید اقدامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس: 6 هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی وصول شد

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس: 6 هزار میلیارد تومان از مطالبات بانکی وصول شد