مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 13:222014-12-19اقتصادي

پیش بینی نوسان قیمت نفت در دامنه 50 تا 60 دلار


با در نظر گرفتن میزان رشد اقتصادی جهانی طی سال های آینده و کشف منابع نفتی جدید طی 2 سال گذشته، به نظر می رسد قیمت 50 تا 60 دلار برای هر بشکه نقت طی سال های آینده رقم متعادلی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل ، تعیین قیمت نفت در بازه های کوتاه مدت به متغییرهای زیادی و حتی شرایط روحی و خانوادگی فعالان بازار نفت بستگی دارد، اما قیمت نفت در بلند مدت به میزان پیش بینی ها نسبت به رشد اقتصاد جهانی و به طور کلی شرایط اقتصادی پیش رو در جهان و همچنین چشم انداز عرضه این حامل انرژی وابسته است.

فعالان بازار رویکرد خود در برابر نفت را نسبت به پیش بینی ها و چشم انداز اقتصادی جهان تعیین می کنند و یکی دیگر از متغییرهای فعال در این زمینه نیز شرایط عرضه نفت در آینده است.

با بررسی روند رشد و یا کاهش مصرف نفت در جهان طی دهه های گذشته به این نتیجه می رسیم که هرگونه صعود و نزول مصرف نفت در جهان به طور مستقیم به رشد اقتصاد جهانی بستگی داشته است.

طی سال های گذشته فناوری های جدید برداشت از برخی منابع را ممکن کرده اند و بر این اساس آینده عرضه نفت تا چند سال آینده نیز تقریبا روشن به نظر می رسد.

  از سوی دیگر کاهش پیش بینی ها از میزان رشد اقتصاد جهانی طی سال های آینده چشم انداز مصرف نفت در جهان را نیز کاهش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی نوسان قیمت نفت در دامنه 50 تا 60 دلار

پیش بینی نوسان قیمت نفت در دامنه 50 تا 60 دلار