مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1393 ساعت 08:222014-12-19سياسي

کتاب های فلسفی متناسب با قشر دانشجو تدوین شود


رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه و توسعه علوم عقلی گفت: باید تدوین کتاب های فلسفی به صورتی باشد که تمامی دانشجویان و روشنفکران کشور بتوانند از آن استفاده کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، دکتر علی لاریجانی صبح جمعه در جمع اعضای هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی قم، گفت: حرکت مجمع در گسترش و توسعه علوم عقلی موثر و لازم است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر از علوم عقلی مراقبت نشود این علوم نزول می کند بنابراین باید توجه به علوم عقلانی همیشه وجود داشته باشد و این چراغ همواره فروزان بماند.

دکتر لاریجانی افزود: هرگاه حکومت ها در دوره های تاریخ به علوم عقلی توجه داشتند این علوم رشد کردند اما در زمان هایی که حکومت ها با علوم عقلی مخالفت کردند چراغ این علوم کم سو شد.

رییس نهاد قانونگذاری افزود: توجه مقام معظم رهبری به کارهای مجمع عالی حکمت اسلامی نشان از اهمیت علوم عقلی است.

وی ادامه داد: مجمع عالی حکمت اسلامی باید به موضوع ارتباط با مجلات خارجی توجه کند و با تولید فکر و عرضه به موقع آن زمینه شناسایی علوم عقلی اسلامی را به دنیا فراهم کند.

لاریجانی گفت: خارجی ها با مسائل حکمت اسلامی کمتر آشنا هستند بنابراین باید به این مسئله توجه شود، در مجلات فلسفی خارجی به ندرت تفکر اسلامی مطرح شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب های فلسفی متناسب با قشر دانشجو تدوین شود

کتاب های فلسفی متناسب با قشر دانشجو تدوین شود