مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1393 ساعت 22:522014-12-18سياسي

مشاور وزیر ارشاد مطرح کرد بومی سازی و ارزشمندپنداری پژوهش، کلید توسعه علمی کشور


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیام خود به همایش نگرش های جدید بر وقف گفت: بومی سازی و ارزشمندپنداری پژوهش کلید توسعه علمی کشور است که باید جدی گرفته شود.

- " از اصفهان، محمدمهدی مظاهری در پیام خود به همایش نگرش های جدید بر وقف که با هدف اجرای سیاست های علم و فناوری مقام معظم رهبری در این حوزه در پژوهشگاه شاخص پژوه برگزار شد، اظهار کرد: سخن در مورد پژوهش و اهمیت آن بسیار گفته شده است اما آنچه را که مخالفتی در موردش وجود ندارد، چه جای تأکید و تشریح.

در ادامه این پیام آمده است: همه به اهمیت پژوهش واقفند و نقش آن را در تمامی عرصه های زندگی انسان به ویژه در قرن بیست و یکم غیر قابل انکار می دانند.

سؤال اینجاست که با وجود این اجماع گسترده در مورد اهمیت پژوهش، چرا کشور در این زمینه همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد؟ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه تصریح کرده است: در نگاه اول به نظر می رسد علت این ناکامی در دستیابی به وضعیت مطلوب در حوزه پژوهش، مسائل ساختاری هستند.

کمبود بودجه پژوهشی در ایران نسبت به بسیاری از کشورها، حرفه ای و تخصصی نبودن مراکز پژوهشی، آموزش محور بودن نظام آموزش عالی و مراکز دانشگاهی، مشکلات مالی و معیشتی پژوهشگران و مسائلی نظیر این ها عمده ترین موانع ساختاری پیش روی پژوهش در ایران هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور وزیر ارشاد مطرح کرد بومی سازی و ارزشمندپنداری پژوهش، کلید توسعه علمی کشور

مشاور وزیر ارشاد مطرح کرد بومی سازی و ارزشمندپنداری پژوهش، کلید توسعه علمی کشور