مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1393 ساعت 20:572014-12-18اقتصادي

رییس دامپزشکی نهبندان خبر داد سم پاشی 150 هزار مترمربع جایگاه دام در نهبندان


از ابتدای سال جاری 150 هزار و 500 مترمربع از جایگاه های نگهداری دام در این شهرستان سمپاشی شده است.

- حسین خراشادی زاده امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت : با توجه به اهمیت اقتصادی و زئونوز بودن و رعایت امنیت زیستی، مبارزه با انگل های خارجی یکی از مهم ترین اهداف حرفه دامپزشکی است.

وی ادامه داد: از آن جایی که انگل های خارجی سبب آسیب جدی بر پوست و جلد دام می شود و تاثیر سوء بر بازار اقتصادی این فرآورده دامی دارد و همچنین انگل های خارجی با خون خواری سبب کم خونی و بروز لاغری در دام و زمینه سازی دیگر بیماری های دامی می شوند، لازم است با آنها مبارزه شود.

رییس شبکه دامپزشکی نهبندان افزود: این انگل ها از جمله کنه ها با تاثیر بر پایانه های عصبی عضلانی دام و اختلال در آزادسازی و تجزیه استیل کولین سبب فلجی و ضعف عضلانی در دام می شوند و در انتقال بیماری های عفونی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب زرد، تب استخوان شکن ، آناپلاسموز و بابزیوز به انسان و دام نقش دارند.

خراشادی زاده با بیان این که سمپاشی دام و اماکن دامی از جمله اقدامات دامپزشکی در راستای مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام است، گفت: از ابتدای امسال سم پاشی بدن 65 هزار و 200 راس دام سبک و در راستای کاهش زمینه های آلودگی به بیماری لمپی اسکین و به منظور پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دامپزشکی نهبندان خبر داد سم پاشی 150 هزار مترمربع جایگاه دام در نهبندان

رییس دامپزشکی نهبندان خبر داد سم پاشی 150 هزار مترمربع جایگاه دام در نهبندان